Съдържание
АЛМАНАХ
Година 5 (2013)
I. ГОЛЕМИ ИМЕНА И ТРАДИЦИИ В НМА
Антон Диков – 75 години от рождението на пианиста (1938 – 2004)
Гл. ас. Елена Дикова
Anniversary – Seventy-five Years Since Pianist Anton Dikov’s Birth (1938 – 2004)
Chief Assist. Prof. Elena Dikova
Тематичните концерти на проф. Мати Пинкас – новаторски подход на един творец
Гл. ас. Елица Нешевска
Prof. Mati Pinkas’ Theme-oriented Concerts – The Artist’s Innovative Approach
Chief Assist. Prof. Elitsa Neshevska
II. МУЗИКАЛНО-НАУЧНО ТВОРЧЕСТВО
Музыкальное воспитание в трактате Аристида Квинтилиана “О музыке”
Профессор доктор искусствоведения Людмила Александрова, Надежда Лямкина, Новосибирская государственная консерватория (академия) имени М. И. Глинки
Musical Education in Aristides Quintilianus’ “On Music”
Prof. Lyudmila Alexandrova, Sc.D., Nadezhda Lyamkina, Novosibirsk State Conservatory (Academy) “M. I. Glinka”
Обработките на еврейски песни от акад. Николай Кауфман
Гл. ас. д-р Сабин Леви
Скрито многогласие
Проф. д-р Велислав Заимов
Солфежът: актуални възгледи за структурата на музикалното възприятие
Доц. д-р Ангелина Петрова
Prof. Nikolay Kaufman’s Arrangements of Jewish Songs
Chief Assist. Prof. Sabin Levi, D.M.A.
Implied Polyphony
Prof. Velislav Zaimov, Ph.D.
Solfège – Current Aspects of Music Perception Structure
Assoc. Prof. Angelina Petrova, Ph.D.
Psychoacoustic Principles as an Artistic Manipulation Method in the Process of Music Creation and Audio Production
Chief Assist. Prof. Kremena Angelova
III. МУЗИКАЛНО-ИЗПЪЛНИТЕЛСКО ТВОРЧЕСТВО
Развитие на виолончелото и водещите немски виолончелови педагогически школи от XIX век
Д. изк. Христо Христов
Ансамблово-изпълнителски проблеми в квартет № 4 “Микроквартет” на Марин Големинов
Д-р Огнян Константинов
Особености на хармонията в клавирното творчество на М. П. Мусоргски
Д-р Влада Беспалова
Космични прозрения и вселенска символика в последната соната на Скрябин
Проф. д-р Атанас Куртев
An Innovative Method for Initial Training in Trombone – a Historic-Organological Aspect
Stanislav Potchekansky
Musical and Interpretational Difficulties in Quartet № 4 “MicroQuartet” by Marin Goleminov
Ognyan Konstantinov, Ph.D.
Harmonic Features in Modest Mussorgsky’s Piano oevre
Vlada Bespalova, Ph.D.
Cosmic Vision and Space Symbolism in Scriabin’s Last Sonata
Prof. Atanas Kurtev, Ph.D.
Етюдите от Йордан Гошев – сериозно предизвикателство за съвременния пианист
Проф. д-р Ростислав Йовчев
Yordan Goshev’s Еtudes – a Serious Challenge for the Modern Pianist
Prof. Rostislav Yovchev, Ph.D.
Българското хорово творчество и хоровоизпълнителско изкуство – взаимна връзка и обусловеност
Гл. ас. Ванилия Кисьова
Вокалната партия и оркестърът в музикалната драматургия
Проф. д-р Христо Игнатов
Творческият процес на актьора
Проф. Цонка Великова
Камерновокалното музициране в учебния процес. Ролята на преподавателя-пианист за създаване на ансамбъл
Гл. ас. д-р Боряна Ламбрева
Камерни ансамбли с вокален дует
Гл. ас. д-р Галина Апостолова
Мюзикълът “Службогонци” на Парашкев Хаджиев. Режисьорски щрихи и ориентири преди постановката
Доц. д-р Виолета Горчева
Bulgarian Choral Art and Choir Interpretation – Interaction and Mutual Dependence
Chief Assist. Prof. Vaniliya Kisyova
The Voice Part and the Orchestra as an Element in the Musical Dramaturgy
Prof. Christo Ignatov, Ph.D.
Actor’s Creative Process
Prof. Tsonka Velikova
Chamber-Vocal Music Making in the Learning Process – the Role of the Teacher-Pianist in Creating an Ensemble
Chief. Assist. Prof. Boryana Lambreva, Ph.D.
Chamber Ensembles with Vocal Duet
Chief Assist. Prof. Galina Apostolova, Ph.D.
The Musical “Sluzhbogontsi”(“Career Chasers”) by Parashkev Hadjiev. Directorial Touch and Reference Points before the Performance
Assoc. Prof. Violeta Gorcheva, Ph.D.
Improvisation in Jazz Dance as Means of Students’ Creative Development
Asst. Prof. Radoslav Radev
IV. ДЕБЮТИ
V. БИБЛИОТЕКА И ФОНОТЕКА НА НМА
СВАЛЕТЕ БЕЗПЛАТНО
Въведете вашия имейл адрес, за да получите безплатно брой 5 на АЛМАНАХ директно на вашата поща.